پخش به درازا کشید، پیش‌بینی‌ها عملی شد

آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مستند «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» برای نخستین بار پرده از ابعاد گسترده مفهوم جنگ بازاریابی و اثرات متقابل آن در عرصه تعاملات بین‌المللی برمی‌دارد.
مهدی جوزایی، کارگردان این مستند شکل‌گیری ایده اصلی «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» را در اتاق فکر گروه رسانه‌ای تماس دانست و گفت: در این مستند ابتدا به تعریف دقیق مفهوم بازاریابی در عصر حاضر پرداخته می‌شود و وجه تمایز آن برجسته می‌شود؛ به عبارت دیگر اولین نقطه عطف این مستند جایی است که مخاطب با جنس دیگری از بازاریابی آشنا می‌شود که حالا دیگر فقط شامل داد و ستد کالا و خدمات نیست بلکه بازاریابی عقیده است.
کارگردان مستند «انقلاب ۵۷» ادامه داد: امروزه از تکنیک‌های بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان به مقاصد مختلف استفاده می‌شود. در این مستند به بهره‌گیری گسترده دونالد ترامپ از تکنیک‌های متنوع بازاریابی سیاسی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پرداخته می‌شود. ترامپ به عنوان یک تاجر و بازاریاب، از زاویه معامله اقتصادی به سیاست نگاه می‌کند و این مساله باعث شده تا تعامل او با کشورهای دیگر بر همین اساس تعریف شود.
کارگردان این مستند معتقد است: مستندسازی در حوزه «اقتصاد سیاسی» با توجه به حساسیت‌های بالا و ملاحظاتی که در این زمینه همیشه وجود داشته است، ریسک بالایی دارد.
او در این باره می‌گوید: اولین نسخه از این مستند در سال ۹۶ آماده شد اما بخاطر حساسیت‌هایی که وجود داشت فرآیند بازبینی و تایید فیلم تا سال ۹۷ به درازا کشید و این مساله باعث شد اغلب پیش‌بینی‌هایی که در این فیلم صورت گرفته بود قبل از پخش آن، به وقوع بپیوندد از جمله بالا گرفتن جنگ تجاری جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا، خروج آمریکا از برجام و حتی برجسته‌تر شدن مفهوم «جنگ بازاریابی» در ادبیات اقتصادی و سیاسی کشور.
مستند «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی» به کارگردانی مهدی جوزایی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از صداوسیما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس